ساب زنی سنگ ساختمان،قیمت ساب زدن سنگ کف
نوشته شده توسط : گل نسیم

عملیات ساب زنی سنگ در برخی موارد در ساختمان و .. اسید یا جوهر نمک یا موادی که حاوی اسید می باشد. روی سنگ ریخته می شود، که سنگ را لک دار و کدر میکند. که برای از بین بردن لکه و درخشش سنگ باید ساب زده شود تا سنگ به صورت براق و یکدست شود. ساب زنی در واقع همان کفسابی یا سنگسابی است، خب دلیل این کار نیز به مانند خدمات کف سابی براقیت، صیقل سنگ، یکنواختی سنگ و … است.

قیمت ساب زدن سنگ کف

هر سنگی درجه سختی خاص خود را دارد، و نیز هر نوع کفپوش سنگی مرحله کفسابی و ساب زنی و روشهای سابیدن مخصوص خود را دارد. تا لایه برداری سنگ صورت گرفته که لایه جدید ایجاد شود. از این قیمت سابزنی انواع سنگ مختلف است و حدودا از متری الی هزار تومان می توان قیمت گذاری کرد.

که بسته به عمق خرابی سنگ، میزان پستی و بلندی سنگ، کیفیت براقیت و درخشندگی سنگ کف مطلوب مشتری و … در تعیین قیمت ساب زنی سنگ کف تهران تاثیر گذار است.

مراحل انجام سابزنی

در صورتی که دستگاه سنگ ساب سه فاز باشد باید برق سه فاز را در محیط تامین کنیم. البته ساختمان‌ هایی که آسانسور دارند دارای برق سه فاز هستند.

در مرحله اول، ساب زنی با استفاده از لقمه 30 یا 46 که بسیار زبر است انجام شده و برای از بین بردن زوائد و ناهمواری‌ها از آن استفاده می‌شود.

در مرحله دوم، به کمک لقمه 60 یا 80 زبری به وجود آمده ناشی از ساب زنی مرحله اول را رفع می‌کنیم. همچنین این مرحله باعث یکنواخت‌تر شدن سطح می‌شود.

در مراحل بعدی به ترتیب از لقمه‌های 120، 200، لقمه لاکی، 600 و 800 استفاده شده و در نهایت ساب زنی با لقمه ایتالیایی انجام می‌گردد.

در واقع در ساب زنی با جلو رفتن مراحل، از لقمه سخت‌ تر به نرم‌ تر حرکت می‌کنیم. همچنین در کارهای ظریف و با دقت بالا از ساب نرم‌ تر یعنی شماره بالاتر و ریزتر استفاده می‌شود.

ساب زنی سنگ کف ساختمان

سابزنی سنگ ساختمان از مراحل آخر ساختمان سازی است که به نوعی معجزه زیبایی است که پس از انجام سابزنی یقینا صاحب خانه متحیر خواهد شد. چرا که ساب زنی چندین نتیجه را در کنار هم دارد .

از جمله از بین بردن تمامی ناهمواری ها و در مرحله دوم از بین بردن کامل خطوط ، کم رنگ کردن درز بین سنگ ها به نوعی که گمان می کنید. تنها یک سنگ یکپارچه در کفپوش خانه شما قرار دارد اینها تنها بخشی از اثرات معجزه آسای سابزنی ایتالیایی است. تاثیر دیگر آن ضدعفونی کردن کامل کفپوش خانه است که کاملا از انواع میکروب های خالی شده و برای خانه هایی که فرزند کوچک دارند در سال دو مرتبه لازم است.

ساب زنی سنگ های مرمر سفید

باید بدانیم که هر نوع سنگ ساب مخصوص خود را دارد از سنگهای بسیار زیبا، مقاوم و پرطرفدار که در خانه های قدیمی یافت می شود. سنگ مرمر سفید است که در صورت سابزنی مناسب توسط سابزن ماهر می تواند به سفیدی صدف بدرخشد. 

این با متبلور کردن کریستال های سنگ مرمر است که تصویری با زمینه سفید و کریستال های با ابعاد یک سانتی درخشان ایجاد می شود.  و ماندگاری سابزنی در این نوع سنگ بیش از ده سال می باشد.

ساب زنی کف ساختمان

آپارتمان پس از استفاده توسط ساکنین ممکن است مشکلاتی برای کفپوش سنگی به وجود اید. که از جمله سیاه شدن و کدر شدن سنگ است که در اثر ریخته شدن مواد اسیدی مانند اب لیمو ، سرکه و .. ایجاد می شود. که می توان با استفاده از سابزنی تمامی سیاهی را از بین برده و ان را مانند روز اول لایه برداری کرده و سطح تمیز و براق ان را صیقل می دهیم .

مزایای ساب زدن سنگ

✅ جلا و درخشش سنگ

✅ افزایش طول عمر

✅ عدم نیاز به تعویض سنگ کف

✅ از بین بردن هرگونه خط و خش از روی سطح

✅ از بین بردن پستی و بلندی ناشی از چسبیدن مصالح

✅ اصلاح تراز نبودن سنگ

✅ اصلاح نواقص بندکشی

✅ رفع کدر بودن سطح به علت استفاده

✅ رفع ترک و شکستگی‌های جزئی سنگ

انواع دستگاه ساب زنی

دستگاه ساب زنی سنگ به دو نوع دستی و walk behind تقسیم می‌شود.

دستگاه walk behind

این دستگاه که نوع رایج دستگاه‌ های سنگ ساب است برای فضا های بزرگ طراحی شده‌اند. این نوع دستگاه‌ ها می‌تواند تک فاز یا سه فاز باشند که در ادامه همین بخش آن را بررسی می‌کنیم.

دستگاه ساب زنی دستی

شبیه دستگاه فرز است و در مکان‌ هایی مانند کنج دیوارها و راه پله‌ها که محدودیت استفاده از دستگاه ساب زنی وجود دارد به کار گرفته می‌شوند. این دستگاه سایز کوچکی دارد.

انواع دستگاه ساب زنی از نظر برق مصرفی

دستگاه ساب زنی از نظر برق مصرفی به دو دسته تقسیم می‌شود.

دستگاه کفسابی 3 فاز

سرعت انجام کار آن بیشتر بوده همچنین خروجی کار آن از کیفیت بالایی برخوردار است. این دستگاه از نظر سنگینی دارای وزن بیشتری بوده و به برق سه فاز نیاز دارد.

دستگاه ساب زنی سه فاز

دستگاه کفسابی تک فاز : به نسبت 3 فاز دارای وزن کمتری است. این دستگاه از قدرت کمتری برخوردار بوده و برای رسیدن به کیفیت کار دستگاه 3 فاز با این دستگاه، زمان زیادتری لازم است.

قیمت ساب زنی





:: موضوعات مرتبط: ساب زنی , ساب زنی سنگ ساختمان , سابزنی , ساب زنی سنگ , سابزنی و پولیش , قیمت سابزنی , ساب زنی سنگ کف کرج , ساب سنگ , سنگ سابی , سنگسابی , سنگسابی در تهران , ,
:: برچسب‌ها: ساب زنی سنگ ساختمان،قیمت ساب زدن سنگ کف ,
:: بازدید از این مطلب : 185
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 تير 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: